ارده بزرگ دلیل آتش سوزی ساختمان پلاسکو

ارده بزرگ به عنوان یک ماده پخت نان یا شیرینی های تند با طعم آجیلی خود متقاعد می شود در اروپا، روغن کنجد سبک و با شدت کمتر، که از ارده های بو داده نشده تهیه می شود، اغلب استفاده می شود با رایحه ملایم آجیل، برای سالاد و برشته کردن فوق العاده است.

ارده کنجد همچنین می تواند برای پوشاندن گوشت، ماهی و توفو استفاده شود کنجد و روغن کنجد را باید در جای خنک و تاریک نگهداری کرد پس از باز شدن، روغن را می توان حداکثر تا شش ماه نگه داشت و بهتر است در یخچال نگهداری شود، زیرا به سرعت فاسد می شود.

ارده های کنجد را باید در ظرفی در بسته نگهداری کرد.

کنجد حاوی مواد ارزشمند متعددی است که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد، مانند مقدار زیادی سلنیوم این عنصر کمیاب ضروری باید از طریق غذا به بدن برسد زیرا خود نمی تواند آن را تولید کند سلنیوم از سیستم ایمنی و متابولیسم حمایت می کند.

ترکیب ویژه ای از مواد معدنی مهم در ارده ها، به عنوان مثال، استخوان ها و قلب را تقویت می کند.
این ترکیبات زمانی که با ویتامین C ترکیب شوند بهترین عملکرد را دارند بنابراین تهیه کنجد با سبزیجات تازه به ویژه در فصل زمستان توصیه می شود.

گفته می شود کنجد دارای اثر آنتی اکسیدانی است و در نتیجه از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند محتوای نسبتاً بالای کلسیم کنجد حداقل شش برابر شیر کامل در هر 100 گرم است کلسیم به عنوان مثال برای لخته شدن خون، فعالیت قلبی، رشد استخوان ها و دندان ها و برای کنترل عضلات و اعصاب مهم است.

کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می کند، مینای دندان را تقویت می کند، از آریتمی های قلبی جلوگیری می کند و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *