انواع مدل کپو | فروش صنایع دستی حصیربافی

صنایع دستی حصیر بافی را، کپو بافی نیز می نامند. کپو بافی که یکی از هنرهای دستی مردم جنوب کشور می باشد از برگ درخت خرما ساخته می شود. فروش صنایع دستی حصیربافی و انواع مدل کپو در شهر های مختلف جنوبی کشور و فروشگاه های بزرگ صنایع دستی، انجام می گیرد. ظروف کپو در انواع مختلفی همچون سبد کپو، ظروف میوه کپو و سبد حصیری بزرگ و سینی های کپوبافی می باشند که قیمت هر کدام بسته به نوع آن، میزان وقت و همچنین میزان کاموا های مصرف شده در آن ها بستگی دارد.

انواع مدل کپو | فروش صنایع دستی حصیربافی

کپوبافی چیست؟

کپوبافی چیست؟شاید برای عده ای سوال باشد که حصیربافی چگونه است و یا کپوبافی و سبد تریکو بافی چیست و چه کاربردی دارند؟ باید عرض کنیم که یکی از پر رونق ترین صنایع دستی که در برخی مناطق ایران تولید می شوند، صنایع دستی حصیر بافی و انواع مدل کپو بافی می باشد. برای تولید انواع حصیر و کپو، از برگ درختان خرما استفاده می کنند و با این توضیح می توان فهمید که این نوع صنایع دستی در مناطق جنوبی کشور از رونق بیشتری برخوردار است. در این مناطق، از حصیر ها به عنوان زیرانداز استفاده می کنند و اگر بخواهند ظوف کپو بافی بسازند این حصیر ها را با انواع کاموا ها تزئین می کنند و شکل و شمایل و جلوه ویژه تری به آن ها می دهند.

بزرگترین تولید کننده های کپو در ایران

بزرگترین تولید کننده های کپو در ایران

از آن جایی که مواد اصلی در تولید انواع کپو، برگ درختان خرما می باشند پس باید برای پیدا کردن بزرگترین تولید کننده های کپو در ایران به جنوب کشور سفر کرد، چرا که تنها در مناطق جنوبی و گرمسیری کشور است که درختان خرما به فراوانی رشد یافته و می توان از برگ آن ها جهت تولید اینگونه صنایع، استفاده کرد. یکی از استان هایی که شغل اغلب بانوان در آن صنایع دستی کپوبافی و حصیر بافی است، استان خوزستان می باشد که از بهترین و با کیفیت ترین محصولات حصیری و کپو بافی توسط آن ها تولید و روانه بازار می شود.

عرضه مدل های مختلف ظروف کپو

عرضه مدل های مختلف ظروف کپوعرضه مدل های مختلف ظروف کپو در بازار ایران صورت می گیرد. از جمله مراکزی که می توان به این نوع صنایع دسترسی داشت، فروشگاه های صنایع دستی در شهر های مختلف به خصوص در شهر های جنوبی می باشند. از آن جایی که یکی از سوغاتی های اصلی مناطق جنوبی نیز همین کپوبافی ها و حصیر بافی ها می باشد پس برای خرید بهترین و با کیفیت ترین انواع کپو باید به بازار های جنوب کشور سر زد.

یکی دیگر از مراکزی که فروش کپو در آن ها صورت می گیرد و امکان خرید انواع صنایع دستی کپو و حصیر از آن وجود دارد سایت ها و فروشگاه های اینترنتی عرضه کننده صنایع دستی و انواع مدل های ظروف کپو می باشد.

پرفروش ترین صنایع دستی حصیربافی

پرفروش ترین صنایع دستی حصیربافیقیمت کپو بافی بسته به نوع ظروف و مدل های آن متغیر است، از جمله و از آن جایی که پرفروش ترین صنایع دستی حصیربافی شده نیز همین ظروف کپوبافی می باشند می توان گفت که این نوع صنایع دستی علاوه بر زیبایی و کاربرد های متنوعی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند و به همین دلیل است که مشتریان این نوع صنایع دستی بیشتر می باشند.

انواع مدل کپو در بازار ایران

انواع مدل کپو در بازار ایرانانواع مدل کپو در بازار ایران و فروشگاه های صنایع دستی  در دو سته تقسیم بندی می شوند که شامل:

کپوی تمام کاموایی که ظروف کپو با روکش تمام کاموایی ساخته می شوند.

کپوی نیمه کاموایی که این ظروف را از ترکیب حصیر و کاموا تولید می کنند.

قیمت محصولات کپو بسته به اینکه چه نوع کپویی می باشند نیز، متنوع می باشد.

علاوه بر کاررد های مختلف که انواع مدل ظروف کپو دارند، همچون سبد، جا میوه های کپو و سینی های کپو، برخی از ظروف کپو نیز جنبه تزئینی دارند و بانوان خوش سلیقه عموما از این ظروف برای تزئین آشپزخانه های خود خریداری و استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *