چرا گیاهان به کود نیاز دارند؟

تعیین نیازهای غذایی یک محصول یکی از جنبه های ضروری فناوری کود شیمیایی سفید است. ظاهر یک محصول در حال رشد ممکن است نشان دهنده نیاز به کود باشد، اگرچه در برخی گیاهان نیاز به مواد مغذی بیشتر یا متفاوت ممکن است به راحتی قابل مشاهده نباشد.

اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، باید ماهیت آن تشخیص داده شود، میزان کمبود آن مشخص شود، و مقدار و نوع کود شیمیایی فسفات مورد نیاز برای یک محصول مشخص شود.

هیچ جایگزینی برای بررسی دقیق گیاهان و شرایط خاک در مزرعه و به دنبال آن آزمایش های ساده کود، آزمایش سریع بافت های گیاهی و تجزیه و تحلیل خاک و گیاهان وجود ندارد.

گاهی اوقات گیاهان علائم تغذیه نامناسب را نشان می دهند. به عنوان مثال، کلروز (به رنگ زرد یا سبز کم رنگ)، نشان دهنده کمبود گوگرد و نیتروژن و کود مرغی اصل است.

کمبود آهن باعث ایجاد بافت سفید یا زرد کم رنگ می شود. با این حال، علائم را می توان به اشتباه تفسیر کرد.

بیماری گیاهی می تواند ظاهری شبیه کمبود مواد معدنی ایجاد کند، همانطور که موجودات مختلف می توانند ظاهر شوند. خشکسالی یا کشت نامناسب یا کاربرد کود هر کدام ممکن است علائم کمبود را ایجاد کند.

پس از تشخیص مزرعه، نتایج ممکن است با آزمایش در گلخانه یا با انجام آزمایش نواری در مزرعه تأیید شود. در آزمایش های نواری، عناصر کودی مشکوک به کمبود کود سفید اوره، به تنهایی یا ترکیبی اضافه می شوند و رشد گیاه حاصل مشاهده می شود. در مرحله بعد باید میزان کمبود مشخص شود.

 

  • منابع:
  1. fertilizer agriculture
  • تبلیغات:
  1. نکاتی در مورد پوشش مناسب برای مذاکرات تجاری!
  2. جایزه یک میلیارد دلاری بخت آزمایی در آمریکا
  3. آشنایی با کشورهایی که بهترین تاجران شیرینی هستند!
  4. تاثیر استفاده از روغن موتور مرغوب در بهبود عملکرد قلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *