کپوبافی با کاموا | فروش صنایع دستی با قابلیت های بالا و تنوع زیاد

کپوچیست؟

کپو و سبد حصیری بزرگ محصولی است که از تلفیق برگ درخت نخل و علف هرز خاصی که اطراف دزفول می روید تهیه می شود.

کپوبافی با پیچیدن برگ خرما به دور نی های مردابی به شکل فتیله ای و پیچ دار بافته می شود این شیوه بافت قابلیت فرم دهی زیادی دارد و همین موضوع باعث شده کپو ها تنوع زیادی درمحصول نهایی داشته باشند

《کپو》 در لغت دزفولی به معنای به سر یا کله و اصطلاحا به هر شی کروی گفته می شود

یکی از روش های کپوبافی،کپوبافی با کاموا می باشد که در این روش کپوها زمینه ساده حصیری دارند و سپس با کاموای رنگی پوشانده می شوند و در نتیجه بافت حصیری زیر لایه های کاموا قابل دیدن نبوده و از این رو به آن کپو بافی با کاموا گفته می شود. از ویژگی های کپو می توان به ساختار و بافت طبیعی آن اشاره کرد که کاملا با محیط زیست هم خوانی دارد و همچنین نشکن بودن ظروف و مقاومت بالا و همچنین سبک بودن ظروف را اشاره کرد.

البته هر چه گره های کپو ریزتر و کوچک تر باشد کیفیت و دوام کپو بهتر و بیشتر خواهد بود که با دانستن این نکته می توانید همانند متخصصین صنایع دستی بهترین کپو را انتخاب کنید.

کپوبافی با کاموا | فروش صنایع دستی با قابلیت های بالا و تنوع زیاد

لیست قیمت کپو در گیلان

لیست قیمت کپو در گیلانکپوبافی در گیلان از قدمتی طولانی برخوردار است و به علت وجود نی زار های زیاد در اطراف باتلاق ها نشانی از حصیر و سبد تریکو بافی و کپو در تمامی ادوار درگیلان یافت می شود همچنین باید گفت کپو در روح زنان سرزمین ایران نهفته است چرا که زنان گیلان و زنان جنوب کشور عمده هنرمندان صنعت بی بدیل کپو بافی هستند و ترکیب طبیعت و ظرافت زنانه اثری چشم نواز را خلق کرده است.

قیمت کپو ها بسته به نوع و کاربرد ظرف و سایز واندازه آن متفاوت است و ما به اختصار قیمت چند نوع کالای پرفروش را ذکر می کنیم:

  • سبد میوه کپو سایز متوسط——–37هزار تومان
  • جفت زیر دیگی کپو—————-23هزار تومان
  • جاسوزنی کپو———————20هزار تومان
  • جا جواهری کپو——————-15هزار تومان
  • سینی نان کپو———————27هزار تومان
  • جا مدادی کپو———————22هزار تومان
  • جا نانی بزرگ کپو—————-70هزار تومان
  • بشقاب لبه دار کپو( هر دانه)—16هزار تومان

مرکز خرید انواع صنایع دستی در ایران

مرکز خرید انواع صنایع دستی در ایران مراکز خرید صنایع دستی در هر استانی با توجه به پتانسیل آن استان وجود دارد که علاوه بر فروش محصولات انحصاری خود محصولات سایر استان ها را نیز می فروشند و همچنین برنامه های اینترنتی امروزی هم  دست به فروش گسترده صنایع دستی زده اند اما عمده محصولات بافتی صنایع دستی در استان های جنوبی مثل خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و گیلان دیده می شود و لازم است بدانیم صنایع بافتی شامل چه مواردی هستند؟

انواع بافت صنایع دستی ایران عبارتند از:

  • کپو بافی با کاموا
  • تریکو بافی
  • چیغ بافی
  • ترکه بافی

عمده فروشی کپوهای اصل ایرانی

عمده فروشی کپوهای اصل ایرانیامروزه علاوه بر بازار داخلی بازار صادرات صنایع دستی بسیار داغ و پررونق است و کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل قطر امارات متحده عربی و کویت و کشورهای اروپایی مثل روسیه اسپانیا و آلمان عمده خریداران صنایع دستی ایران هستند و محصولات کپو هم جز محصولات اصیل ایرانی است که در عرصه جهانی صاحب نام و اعتبار است و علت آن هم زیبایی بی بدیل ظروف کپو فروش عمده این محصولات به شکل چشم گیری رونق یافته و اگر مایلید این ظروف رنگارنگ را با قیمتی مناسب تهیه کنید می توانید از طریق بورس فروش ظرف کپو به صورت عمده خرید کنید و یا می توانید با نمایندگان فروش اصلی در سراسر کشور در ارتباط باشید.

نمایندگی کپو با مدل های مختلف در خوزستان

نمایندگی کپو با مدل های مختلف در خوزستان

مرکز کپو در استان خوزستان کپو دزفول است که اگر می خواهید با کیفیت ترین کپو ها در خانه خود داشته باشید حتما به دزفول سری بزنید. نمایندگی های کپوی دزفول علاوه بر تولید و فروش کپو،اموزش حصیر بافی و این هنر زیبا و قدیمی ایرانی نیز در نمایندگی ها داده می شود همچنین بخش عمده ای از محصولات کپو دزفول و کپوی جنوب کشور از طریق بندر چابهار به جهان عرضه می شود و سبب شده سهم ایران در بازار صادرات صنایع دستی در سال های اخیر سیر صعودی بهتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *