کپو ارزان | لیست قیمت کپو در بازار ایران

این هنر در شهر هایی از جمله استان خوزستان و شهر هایی همچون دزفول و هرمزگان بیشتر دیده می شود. در واقع کپو و سبد تریکو بافی از پیچیده شدن برگ درخت خرما به دور نی مردابی به شکل فیتیله ای درست می شود. بافت کپو که جزیی از حصیر بافی است، کار بسیار مشکلی است و برای اینکه یک کپوی زیبا و بی نقص داشته باشید نیاز به کسب مهارت در این زمینه دارید.

از آنجایی که کپو در اشکال و ظروف متعددی ساخته می شود بسته به سایز و نوع مواد به کاربرده شده در ساخت آن، اندازه ی ریز و درشتی گره های آن قیمت کپو متفاوت است. اما شاید برای پیدا کردن کپو ارزان خرید از خود مردم آن منطقه و سایز های کوچک آن این نتیجه را به دنبال داشته باشد.

کپو ارزان | لیست قیمت کپو در بازار ایران

مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی ایران

مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی ایرانبهترین و کامل ترین مرکز خرید و فروش صنایع دستی هر منطقه ای در همان منطقه به چشم می خورد چرا که تنوع کارها بیشتر است و قیمت مناسب تری نیز محصولات دارند. از آنجایی که ایران جزء کشورهای توریست پذیر است از این بازارهای صنایع دستی بسیار در مناطق مختلف می توان مشاهده کرد. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بحث بازاریابی نیاز نیست که برای خرید صنایع دستی هر منطقه حتما به آنجا سفر کرد. امروزه بازارهای اینترنتی زیادی برای خرید و فروش صنایع دستی مختلفی در اینترنت به چشم می خورد. که جایگاه خوبی برای خود پیدا کرده اند و به مراکز خرید و فروش صنایع دستی ایران تبدیل شده اند.

تولید و عرضه انواع محصولات کپو

تولید و عرضه انواع محصولات کپودر چند سال اخیر کپو بافی و ساخت سبد حصیری بزرگ بسیار  رونق گرفته است  و مورد توجه بازارهای داخلی و هم بازارهای خارجی قرار گرفته است و تنها چیزی که باید در تولید این محصول بسیار مورد توجه قرار گیرد استفاده از مواد مرغوب، تنوع و رنگ بندی جذاب و در کنار این ها بازاریابی درست و به موقع این هنردستی زیبا است.

همانطور که در بالا گفتیم سایت های اینترنتی زیادی امروزه به عرضه ی این محصول پرداخته اند که برخی از آنها شیوه ی کپو بافی را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهند. که اکثر این سایت ها مربوط به خود تولید کنندگان هستند. هم چنین شما می توانید از طریق حضور مستقیم در کارگاه های تولیدی هر منطقه نیز به  دسترسی داشته باشید  و از نزدیک بتوانید خرید خود را انجام داده و یا در کارگاه های آموزشی کپو بافی نیز شرکت کنید.

توزیع و صادرات ظروف کپوبافی شده

توزیع و صادرات ظروف کپوبافی شدهفروش کپو در سه دسته ی کپوی معمولی، کپوی با کیفیت و کپوی ممتاز انجام می شود که این دسته بندی بخاطر مواردی از قبیل نوع ماده ی مصرفی و یا ریز بودن گره های داده شده است. که باطبع بر روی قیمت کپوبافی اثر می گذارد. برای صادرات ظروف کپو سعی می شود که از نوع ممتاز آن صادرات را انجام داد و نیز تنوع ظروف و تنوع طرح و رنگ نیز رعایت شده باشد. که معمولا ظروفی که بعد از بافت به صورت کامل با کاموا پوشیده شده اند طرفدارهای بیشتری را به علت جذابیت دارند.

همانطور که گفتیم از آنجایی که بیشترین رونق کپو بافی خوزستان است کپو اهواز در صادرات و بازارهای داخلی مورد تو خاصی قرار گرفته است. و توزیع این ظروف از همین استان به سایر شهر های ایران و یا صادرات خارج انجام می شود. همچنین سایت های اینترنتی نیز به توزیع این هنر دستی زیبا در سرتاسر ایران می پردازند.

لیست قیمت انواع محصولات کپو در بازار

لیست قیمت انواع محصولات کپو در بازارهمانطور که گفتیم دسته بندی نوع کپوی بافته شده اینکه از نوع معمولی، با کیفیت و یا کپوی ممتاز باشد و نیز اندازه ی ظروف  و یا خرید جزئی یا کلی تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع محصولات کپو دارد. از طرفی اگر می خواهید که این محصول را با قیمت مناسب تری تهییه کنید بهتر است مستقیم از خود تولید کنندگان آن نیاز خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *