کپو صنایع دستی دزفول | مرکز تولید و فروش صنایع دستی

کپو که به آن سبد حصیری و سبد تریکو بافی نیز می گویند از جمله صنایع دستی خوزستان به شمار می رود. کپو بافی دزفول نام آشنا می باشد. این صنایع دستی بیشتر توسط زنان بافته می شود.

کپو از برگ درخت خرما یا نخل و همچنین کاموا تولید می شود. محصولات هنرمندان این صنایع دستی در ایران و خارج از کشور به فروش می رسد. کپو صنایع دستی دزفول، شهرهایی از استان هرمزگان و سیستان بلوچستان است.

کپو انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • کپو با کاموا
  • کپو بدون کاموا
  • کپو با پیش و کاموا

کسانی که در این زمینه فعالیت می نمایند، کپوهای گوناگونی را با کیفیت های مختلفی وارد بازار می کنند. کپوی با کیفیت توسط استاد کاران بافته می شود که از ردیف های ظریف و باریک تشکیل شده و کیفیت و دوام خیلی خوبی دارد. هم چنین کپو را با ردیف های متوسط و درشت می بافند که آن کیفیت اصلی را ندارد و بافت درشت باعث می شود تا سبد حصیری بزرگ به مرور زمان، آویزان شود.

اگر روزی به استان خوزستان سفر کردید، حتماً با خرید کپو سوغات شوشتر و دزفول را برای آشنایان خود در شهرهای مختلف هدیه ببرید.

کپو صنایع دستی دزفول | مرکز تولید و فروش صنایع دستی

قیمت صنایع دستی کپو

قیمت صنایع دستی کپوکپوها بنا به کیفیتی که دارند هر کدام قیمت های شان فرق می کند. کپو ها در اندازه های مختلفی نیز تولید می شوند. این سبد های حصیری، در اندازه های، کوچک، متوسط، بزرگ و دردار و بی در بافته می شوند. سبدهای بزرگ قیمت شان به دلیل زحمتی که رویش کشیده شده بیشتر از سبدهای کوچک است. همچنین سبدهایی که دارای در می باشند، ارزش شان بالاتر است. در این جا به چند مورد از نمونه کپوها و قیمت آن اشاره می نماییم:

سبد کپو دورونتاش در دار، قیمت: 18000 تومان

ظرف کپو سالی وان دردار، قیمت: 49000 تومان

ظرف کپو سالی وان دردار، قیمت: 39000 تومان

عمده فروش کپو صنایع دستی دزفول

عمده فروش کپو صنایع دستی دزفولشهر شهیون، در شهرستان دزفول استان خوزستان، در اصل جایگاه اصلی کپو بافی می باشد. عمده فروشی کپو از کارگاه های این شهر آغاز می گردد. یکی از منابع درآمد مردم شهیون، کپو بافی است. بیشتر شرکت های تجاری، کپو را از تولیدی های این شهر خریداری می نمایند و سپس به صورت عمده و تکی به فروشگاه هایی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند به فروش می رسانند.

در کنار این، در شهر اهواز نیز بازارهایی وجود دارد که کپو را به صورت عمده به فروش می رسانند. با سر زدن به بازار نادری، می توان به راحتی به این صنایع دستی دسترسی پیدا کرد و آن را خریداری نمود.

بازار صنایع دستی کپو در دزفول

بازار صنایع دستی کپو در دزفولدر بازار قدیم شهرستان دزفول، صنایع دستی بی شماری به فروش می رسد. کپو یا سبد حصیری کپو بافی یکی از این صنایع دستی می باشد. در این بازار فروش کپو انجام می شود و به راحتی می توان انواع و اقسام کپو را خریداری کرد.

طبعاً در بازار شهرستان دزفول، قیمت کپو نسبت به سایر شهرها ارزان تر است؛ چون که تولیدکنندگان این صنایع دستی، محصولات خود را در این بازار به فروش می رسانند و به نوعی، نخستین بازار پس از تولید به شمار می رود.

نماینده خرید و فروش صنایع دستی دزفول

نماینده خرید و فروش صنایع دستی دزفولصنایع دستی دزفول، محبوبیت زیادی در سراسر ایران دارد و حتی صنایع دستی این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس هم صادر می شود. در بیشتر شهرهای کشور می توان نمایندگی های صنایع دستی دزفول را پیدا کرد. این نمایندگی ها عهده دار عرضه صنایع دستی مردم این شهرستان می باشند.

تولید کپو، قلم نی، صندلی و میزهای خراطی شده و … از جمله صنایع دستی مهم دزفول اند.

آشنایی با صنایع دستی کپو دزفول

آشنایی با صنایع دستی کپو دزفولدر گویش محلی مردم دزفول، به ظرفی که از شاخ و برگ خرما و کرتک بافته شده باشد، کپو می گویند.

برای تهیه یک کپو، نیاز به برگ درخت خرما، سوزن برای بافت و کاموا است. از این ابزار ساده، مرغوب ترین صنایع دستی کشور بافته می شود و در دسترس مردم قرار می گیرد. در کنار این که کپو، بخشی از هنر دست و صنایع دستی محسوب می شود، کاربردی نیز می باشد که از آن برای جای نان، سفره رو میزی و سبد میوه استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *