صنایع دستی ایران | مرکز صادرات صنایع دستی ایران

صنایع دستی ایران به دهها مورد می رسد. در هر بخشی صنعت کارانی هستند که کارهای ارزنده و در خور توجهی انجام می دهند. اگر طبقه بندی صنایع دستی ایران را انجام دهیم می توانیم از صنایع دستی چوبی، صنایع دستی نساجی، صنایع دستی اصفهان ،صنایع دستی سفال گری، صنایع دستی بافت، صنایع دستی آبگینه و غیره نام برد.

هر استانی در ایران، به یکی از صنایع دستی معروف است. برای نمونه چاقوی زنجان، کپوی خوزستان، فیروزه کاری خراسان، سفال همدان و … این استان ها هر کدام، مراکز صادرات صنایع دستی می باشند. یکی از صنایع دستی که طرفداران خوبی دارد، صنایع دستی چوبی ایران است. این صنعت نه فقط در خود کشور که به بیرون از مرزها فرستاده می شود.

صنایع دستی ایران | مرکز صادرات صنایع دستی ایران

معرفی انواع صنایع دستی

معرفی انواع صنایع دستی در این جا به چند نوع از پرطرفدارترین صنایع دستی نقره ایران اشاره می کنم:

  • صنایع دستی نساجی: پتو بافی، جاجیم بافی، حوله بافی، سجاده بافی، شعر بافی، گلیج و …
  • صنایع دستی بافته های داری: قالی بافی، زیلو بافی، پلاس بافی، گلیم بافی، نمد مالی و …
  • صنایع دستی پوشاک: لباس های محلی، برقع، قلاب بافی، عروسک های محلی، پوستین دوزی و …
  • صنایع دستی سفال: کاشی معرق، کاشی معقلی، کاشی هفت رنگ، نقاشی روی سفال، کاشی مینایی، کاشی مشبک و …
  • صنایع دستی چرم: سراجی، جلدسازی، نقاشی روی چرم، زین سازی، کیف و کفش سازی، معرق چرم و …
  • صنایع دستی فلزی: چاقو سازی، ضریح سازی، قلم زنی، مینا کاری، قفل سازی، دوات گری و …
  • صنایع دستی چوبی: ارسی سازی، چبق بافی، خراطی، بامبو بافی، سوخت روی چوب و …
  • صنایع دستی سنگی: سنگ تراشی سنتی، مرصع کاری، موزائیک سنگ، فیروزه کوبی و …
  • آبگینه: آینه کاری، نقاشی روی شیشه، نقاشی پشت شیشه، تراش شیشه و …

صادرکنندگان صنایع دستی ایران

صادرکنندگان صنایع دستی ایرانتولید کنندگان کالاهای صنایع دستی، خود صادر کنندگان این کالاها می باشند. از طرفی، شرکت های زیادی در حوزه صادرات صنایع دستی ایران فعالیت می کنند. مثلاً فرش دستباف ایرانی، یکی از مشهورترین صنایع دستی ای می باشد که در سراسر دنیا خریدارن خاص خود را دارد.

در این بخش، فروشگاه صنایع دستی ایران در بیشتر کشورهای اروپایی و امریکایی فعال اند و انواع بافت صنایع دستی ایران را به فروش می رسانند. در میان صنایع دستی، فرش با استقبال خوبی روبرو شده است.

پرطرفدارترین صنایع دستی صادراتی ایران

پرطرفدارترین صنایع دستی صادراتی ایرانصنایع دستی صادراتی ایران که با استقبال خوبی در کشورهای خارجی مواجه شده، فرش و گلیم دست باف، محصولات چوبی، سفال و سرامیک و ظروف شیشه ای می باشد. فروشگاه های مختلفی ایرانی که در خارجی از ایران فعال هستند، عکس صنایع دستی ایران را در فروشگاه های شان نصب می کنند و به نوعی این صنایع را معرفی می نمایند.

از صنایعی که نام برده شد، حتی در تاریخ هم آمده که طرفداران بسیاری در خارج از کشور داشته است. یکی از این صنایع پرطرفدار فرش دست باف است که در کتاب های تاریخی، از آن یاد شده است.

آشنایی با صنایع دستی ایران

آشنایی با صنایع دستی ایرانبرای این که با صنایع دستی ایران آشنا شد، در گام نخست می توان به موزه ها مراجعه نمود. در موزه ها، انواع زیادی از صنایع دستی قدیمی و جدید به نماش گذاشته می شوند. از طرفی، مراجعه به کتاب های تاریخی و همچنین کتاب هایی که برای معرفی صنایع دستی نگاشته شدند، خود مرجع خوبی برای آشنایی بیشتر با هنر دستی ایرانیان می باشد. اینترنت هم خود منبع دیگری است که می توان هنرهای دستی مختلف را دید و شناخت.

خرید و فروش اینترنتی صنایع دستی

خرید و فروش اینترنتی صنایع دستی

وب سایت های زیادی در فضای مجازی فعال هستند که در بخش خرید و فروش صنایع دستی کار می کنند. این وب سایت ها صنایع دستی را از شرکت ها یا کارگاه های تولیدی خریداری می نمایند و به مشتریان عرضه می دارند. البته برخی از این وب سایت ها، خود نماینده کارگاه ها هستند. برای خرید مطمئن به وب سایت هایی مراجعه شود که دارای اعتبار و شهرت اند و کالای شان را تضمین می نمایند و به زودترین فرصت در اختیار خریدار قرار می دهند.

مرکز توزیع صنایع دستی

مرکز توزیع صنایع دستیکارگاه های تولیدی صنایع دستی مراکز توزیع صنایع دستی هستند. اگر در شهرهایی زندگی می کنید که صنایع دستی بخصوصی دارد، می توانید به کارگاه های این صنایع سر بزنید. در مراکز توزیع صنایع دستی، حتماً کالای مورد نیاز را ارزان تر خریداری می کنید چون دست واسطه در این میان کوتاه می شود. از طرفی، فروشگاه های صنایع دستی در همه شهرهای ایران وجود دارند و فعالیت می کنند. این فروشگاه ها به نوبه خود، مرکز توزیع صنایع دستی به محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *