استفاده از شیشه رفلکس نقره ای برای حصار زمین های کشاورزی

موادی که برای رنگ آمیزی شیشه رفلکس نقره ای استفاده می شود عموماً اکسیدهای فلزی هستند یک اکسید ممکن است با مخلوط‌های شیشه‌ای مختلف رنگ‌های متفاوتی تولید کند و اکسیدهای مختلف یک فلز ممکن است رنگ‌های متفاوتی تولید کند.

رنگ آبی ارغوانی کبالت، کروم سبز یا زرد کروم، رنگ قناری دو رنگی اورانیوم و بنفش منگنز ثابت است. اکسید آهن با توجه به شیشه ای که با آن مخلوط می شود، رنگ سبز زیتونی یا آبی کم رنگ ایجاد می کند اکسید آهن رنگ زرد می دهد اما برای جلوگیری از کاهش به حالت آهنی به یک عامل اکسید کننده نیاز دارد سرب رنگ زرد کمرنگی می دهد.

اکسید نقره یک لکه زرد دائمی ایجاد می کند. زغال چوب نباتی ریز تقسیم شده اضافه شده به لیوان سودا-آهک رنگ زرد می دهد سلنیت ها و سلنات ها صورتی کم رنگ یا زرد مایل به صورتی می دهند. به نظر می رسد تلوریم رنگ صورتی کم رنگ می دهد نیکل با شیشه پتاس-سرب رنگ بنفش و رنگ قهوه ای با لیوان سودا-آهک می دهد. مس به رنگ آبی طاووسی می دهد که در صورت افزایش نسبت اکسید مس سبز می شود.

یک دسته مهم از مواد، شیشه های کالکوژنید هستند که سلنیدها هستند و حاوی تالیم، آرسنیک، تلوریم و آنتیموان به نسبت های مختلف هستند آنها مانند نیمه هادی های آمورف رفتار می کنند. خواص رسانای نوری آنها نیز ارزشمند است.

شیشه های فلزی خاصی دارای خواص مغناطیسی هستند ویژگی های سهولت ساخت، نرمی مغناطیسی و مقاومت الکتریکی بالا آنها را در هسته های مغناطیسی ترانسفورماتورهای قدرت الکتریکی مفید می کند در طول قرن‌ها، بسیاری از محصولات مفید و تزئینی مختلف از شیشه ساخته شده‌اند تاریخچه شیشه به عنوان یک هنر خلاق تا حدی با پیشرفت های فنی در ساخت و تزئین آن و تا حدی توسط تاریخچه سلیقه و مد تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *