افزایش قیمت تن ماهی شادباش موجب اعتراض مردم شد

تن ماهی شادباش غنی از هیستامین می تواند باعث سمیت هیستامین شود هیستامین ترکیبی است که توسط سلول ها در پاسخ به هرگونه آسیب آلرژی یا واکنش های التهابی آزاد می شود.

علائم هیستامین مشابه آلرژی غذایی است به صورت خس خس سینه، خارش زبان و مخاط دهان، اسهال، حالت تهوع، استفراغ ظاهر می شود.

اگر واکنش مشابهی را تجربه کردید، بلافاصله به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود گزارش دهید.

تن ماهی ممکن است دارای مقادیری از جیوه باشد که منجر به اختلالات تولید مثلی و خودایمنی می شود همچنین ممکن است باعث بیماری های قلبی عروقی و دیابت شود.

مادران باردار باید از تن ماهی به دلیل محتوای بالای جیوه آن اجتناب کنند، همچنین از آنجایی که این ماهی از مسمومیت غذایی جلوگیری می کند، باید از ماهی خام خودداری شود.

FDA دو تا سه وعده تن ماهی سبک در هفته و یک وعده در هفته ماهی تن سفید را برای محدود کردن هرگونه عوارض جانبی محتوای جیوه پیشنهاد می کند.

تن ماهی از تمام اقیانوس ها فواید سلامتی مشابهی دارند در دسترس بودن جهانی و ارزش مواد مغذی آنها، آنها را جایگزینی استثنایی برای گوشت قرمز می کند در غذاهای آسیایی استرالیایی و اروپایی بسیار مناسب است.

می توان انواع غذاهای سالم را با تن ماهی طبخ کرد این شامل استیک، سالاد، برگر و غیره است متاسفانه ماهی تن در آستانه انقراض است.

آنها به عنوان گونه های در خطر انقراض اعلام می شوند زیرا مورد علاقه شکارچیان هستند.

آیا تن ماهی برای شما سالم است؟
بله، تن ماهی به دلیل سطوح بالای اسیدهای چرب امگا سه سالم است کلسترول LDL را کاهش می دهد و از تجمع چربی در شریان ها جلوگیری می کند.

بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

تن ماهی یا سالمون کدام بهتر است؟
الف) ماهی تن و ماهی سالمون هر دو مغذی هستند ماهی سالمون همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا سه و ویتامین D است و علاوه بر این تن ماهی دارای پروتئین بالا با کالری کم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *