انواع کپو بافی | عرضه صنایع دستی چوبی و حصیری

بخاطر باز بودن دست تولید کنندگان و بافندگان کپو برای تولید این محصول در طرح ها و مدل های متنوع، انواع کپو بافی در کشور موجود می باشد. عموما می توان کپو و سبد تریکو بافی را جزو صنایع دستی دزفول و خوزستان دانست.

کپو را می توان از مغازه هایی که در زمینه ی عرضه ی صنایع دستی چوبی و حصیری فعالیت می کنند، تهیه کرد. امروزه با افزایش تمایل مردم کشور عزیزمان نسبت به حمایت از تولید داخلی و گرایش به وسایل سنتی، بازار فروش کپو و همچنین سایر محصولات دستی چوبی و حصیری بیش از پیش رونق یافته است.

انواع کپو بافی | عرضه صنایع دستی چوبی و حصیری

آشنایی با هنر کپوبافی و انواع آن

آشنایی با هنر کپوبافی و انواع آنکپو در گویش دزفولی اصطلاحا به هر شی گرد و مدور گفته می شود. امروزه به علت گسترش این هنر و تولید آن در مدل های متفاوت، کپو و سبد حصیری بزرگ به ظروف و اشیا گرد محدود نمی شود اما این نام همچنان بر ظرف هایی که با این شیوه بافته می شوند باقی مانده است.

انواع کپو را می توان به دو دسته ی کلی تقسیم کرد: دسته ای از کپو ها زمینه ی ساده ای از حصیر دارند که با کاموا پوشانده و طراحی می شوند، دسته ای دیگر از کپو ها به این شیوه هستند که شکل ظرف یا وسیله ی مورد نظر با حصیر بافته می شود و در نهایت با کاموا پوشانده می شود. برای ظرف های در دار کپو بافی شده منگوله ای قرار می دهند تا باز و بسته کردن آن را تسهیل کنند.

هنر کپو بافی بیشتر در قسمت جنوبی کشور رونق دارد. بافندگان برای بافت کپو به برگ درخت خرما و کرتک نیاز دارند، برای بافت این ظروف نیاز است که برگ تازه ی درختان خرما به دور کرتک پیچیده شود. افراد علاقمند می توانند دوره ی آموزش کپو بافی را در کارگاه های صنایع دستی بگذرانند.

معرفی صنایع دستی چوبی و حصیری ایران

معرفی صنایع دستی چوبی و حصیری ایرانهنر صنایع دستی چوبی و حصیری در ایران به سال های خیلی دور در گذشته بر می گردد، تولید این صنایع با مواد اولیه ی چوب و حصیر به کپو بافی محدود نمی شود. ایران خواستگاه صنایعی چون منبت کاری، معرق، خاتم، خراطی ، محصولات حصیری که کپو بخشی از آن را به خود اختصاص می دهد، می باشد.

هرکدام از این صنایع چوبی و حصیری در شهر هایی خاص از ایران رونق فراوان دارند. برای نمونه کپو در دزفول و خوزستان بیشتر از شهر های دیگر رونق دارد و هنری مانند منبت کاری در شهر اصفهان بیش از جاهای دیگر به چشم می خورد.

عرضه عمده انواع محصولات کپوبافی شده

عرضه عمده انواع محصولات کپوبافی شده

کارگاه های صنایع دستی که به تولید کپو می پردازند، بخاطر گسترش فراوانی که در میزان تولید، طرح ها و مدل های تولیدی خود داشته اند از سراسر ایران سفارش دریافت می کنند.

امروزه کارگاه های فعال در زمینه ی تولید صنایع دستی کپو، برای آسان تر کردن عرضه ی محصولات خود و پیشرفت خرید و فروش صنایع دستی حصیری و چوبی در کشور،  محصولات خود را در درگاه های اینترنتی در معرض فروش قرار می دهند.

بسیاری از صاحبان مشاغلی که در زمینه ی فروش صنایع دستی فعالیت می کنند، تمایل به خرید عمده ی این محصولات از تولیدکنندگان دارند. از این رو خریداران می توانند با مراجعه به سایت های رسمی تولیدکنندگان صنایع دستی و یا با مراجعه ی حضوری به کارگاه های تولید کننده ی این محصولات نسبت به سفارش و خرید محصول مورد نظر خود اقدام کنند.

قیمت عمده فروشی انواع ظروف کپو

قیمت عمده فروشی انواع ظروف کپوتولیدکنندگان منصف صنایع دستی برای ایجاد بازار فروش گسترده در سراسر کشور و جلب رضایت مشتریان، سفارشات عمده ی خود را با قیمت تولید به خریداران عرضه می کنند.

همچنین خریداران این محصول می توانند برای اطلاع از قیمت کپو بافی در انواع مختلف طرح ها و اندازه ها می توانند به سایت های رسمی تولیدکنندگان این کالا و واسطه های عرضه کننده ی صنایع دستی مراجعه کنند، پس از کسب اطلاعات کافی در مورد محصولات نسبت به خرید اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *