خوردن رب انار عمده موجب درمان تیروئید می شود

پلی فنول های موجود در رب انار عمده ممکن است استقامت ورزش را افزایش دهند، یعنی مدت زمانی که می توانید قبل از خستگی در یک فعالیت بدنی شرکت کنید.

یک مطالعه انسانی نشان داد که مصرف تنها 1 گرم رب انار 30 دقیقه قبل از دویدن، زمان خستگی را تا 12 درصد افزایش می دهد.

سایر تحقیقات انسانی نشان داده اند که مکمل های رب انار پتانسیل بهبود استقامت ورزش و ریکاوری عضلات را دارند.

با این حال، تحقیقات با استفاده از رب انار هیچ فایده ای برای ریکاوری عضلات پس از ورزش که خم کننده های آرنج را هدف قرار می دهد، پیدا نکرده است، که نشان می دهد مطالعات بیشتری در مورد موضوع انار و عملکرد ورزشی و ریکاوری مورد نیاز است.

رب انار حاوی ترکیباتی به نام الاژیتانین است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

به این ترتیب، آنها همچنین مزایای محافظتی برای مغز شما در برابر شرایطی که تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو قرار دارند، ارائه می دهند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که الاژیتانین‌ها ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و افزایش بقای سلول‌های مغز به محافظت از مغز در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کنند.

آنها همچنین ممکن است از بهبود آسیب مغزی هیپوکسیک-ایسکمیک پشتیبانی کنند.

اعتقاد بر این است که الاژیتانین موجود در رب انار به تولید ترکیبی در روده به نام urolithin A کمک می کند که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در مغز و به تاخیر انداختن شروع بیماری های شناختی مورد مطالعه قرار گرفته است.

با این وجود، مطالعات بیشتری برای درک بهتر ارتباط بالقوه بین رب انار و سلامت مغز مورد نیاز است.

تحقیقات قدیمی‌تر و جدیدتر نشان می‌دهد که سلامت دستگاه گوارش، که عمدتاً توسط باکتری‌های روده تعیین می‌شود، به شدت با سلامت کلی مرتبط است.

به این ترتیب، حمایت از سلامت گوارش شما مهم است و انار می تواند بخشی از این تلاش باشد.

برخی از مطالعات حیوانی قدیمی و جدیدتر نشان داده اند که انار دارای اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی است که به فعالیت در روده نیاز دارد و تا حد زیادی حاوی اسید الاژیک آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *