در گذشته از سرکه سفید 3 لیتری به جای اسید استفاده می شد

شاید تعجب آور باشد که مطالعات نشان می دهد که سرکه سفید 3 لیتری می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند چندین مطالعه انسانی نشان می دهد که سرکه می تواند احساس سیری را افزایش دهد.

این می تواند منجر به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن شود.

برای مثال، طبق یک مطالعه، مصرف سرکه همراه با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات منجر به افزایش احساس سیری می‌شود و باعث می‌شود شرکت‌کنندگان در طول روز 200 تا 275 کالری کمتری مصرف کنند.

علاوه بر این، مطالعه ای روی 175 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف روزانه سرکه سفید منجر به کاهش چربی شکم و کاهش وزن می شود (15):

مصرف 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) منجر به کاهش 2.6 پوندی (1.2 کیلوگرم) شد.
مصرف 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) منجر به کاهش 3.7 پوندی (1.7 کیلوگرم) شد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که این مطالعه به مدت 3 ماه ادامه داشت، بنابراین اثرات واقعی بر وزن بدن نسبتاً کم به نظر می رسد.

با این حال، افزودن یا کم کردن غذاها یا مواد تشکیل دهنده به ندرت تأثیر قابل توجهی بر وزن دارد کاهش وزن طولانی مدت با اتخاذ عادات غذایی و سبک زندگی مفید و حمایتی ایجاد می شود.

به طور کلی، سرکه سفید ممکن است با افزایش سیری، کاهش قند خون و کاهش سطح انسولین به کاهش وزن کمک کند.

سرکه سفید تنها حاوی حدود سه کالری در هر قاشق غذاخوری است که بسیار کم است.

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ و میر است چندین عامل بیولوژیکی با خطر ابتلا به بیماری قلبی مرتبط هستند.

تحقیقات نشان می دهد که سرکه می تواند چندین مورد از این عوامل خطر را بهبود بخشد با این حال، بسیاری از مطالعات بر روی حیوانات انجام شد.

این مطالعات حیوانی نشان می دهد که سرکه سفید می تواند سطح کلسترول و تری گلیسیرید و همچنین چندین عامل خطر بیماری قلبی دیگر را کاهش دهد.

برخی از مطالعات روی موش‌ها همچنین نشان داده‌اند که سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، که یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی و مشکلات کلیوی است.

با این حال، شواهد خوبی وجود ندارد که نشان دهد سرکه برای سلامت قلب انسان مفید است محققان قبل از رسیدن به هر گونه نتیجه گیری قوی باید مطالعات بیشتری انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *