در گذشته از قابلمه گرانیتی 4 پارچه برای روشن کردن آتش استفاده می کردند

نقره با استفاده از آبکاری الکتریکی روی مس اعمال می‌شود و پوشش داخلی قابلمه گرانیتی 4 پارچه را فراهم می‌کند که در یک زمان صاف، بادوام‌تر از قلع یا نیکل، نسبتاً نچسب و از نظر حرارتی بسیار کارآمد است مس و نقره به دلیل رسانایی الکتریکی بالای مشترکشان بسیار خوب به هم متصل می شوند.

ضخامت آستر قابلمه بسته به سازنده بسیار متفاوت است، اما به طور متوسط بین 7 تا 10 میکرون است. از مضرات نقره هزينه و تمايل مواد غذايي گوگرد دار به خصوص براسيكاها به تغيير رنگ است آسترهای نقره ای فرسوده روی ظروف مسی را می توان با برداشتن و آبکاری مجدد بازسازی کرد.

ظروف مسی روکش شده با لایه نازکی از فولاد ضد زنگ در اکثر سازندگان مدرن اروپایی موجود است فولاد ضد زنگ 25 برابر کمتر از مس رسانای حرارتی است و گاهی اوقات به دلیل به خطر انداختن کارایی مسی که با آن متصل شده است مورد انتقاد قرار می گیرد.

از جمله مزایای فولاد ضد زنگ دوام و مقاومت در برابر خوردگی آن است و اگرچه نسبتاً چسبنده و در معرض چسبندگی بقایای مواد غذایی است، فولاد ضد زنگ در برابر اکثر تکنیک‌های تمیز کردن ساینده و ادوات فلزی مقاوم است فولاد ضد زنگ در صورت اتصال به مس، عنصر ساختاری تشت را تشکیل می دهد و در صورت سایش یا آسیب قابل جبران نیست.

با استفاده از تکنیک های اتصال فلزی مدرن، مانند روکش، مس اغلب در ظروف پخت و پز ساخته شده از فلز عمدتاً غیر مشابه، مانند فولاد ضد زنگ، اغلب به عنوان یک لایه انتشار محصور (به ظروف آشپزی پوشش داده شده و کامپوزیت در زیر) وارد می شود.

ظروف چدنی دیر گرم می شوند، اما زمانی که در درجه حرارت قرار گیرند، گرمای یکنواختی را فراهم می کنند چدن همچنین می تواند دمای بسیار بالا را تحمل کند و تابه های چدنی را برای سرخ کردن ایده آل می کند.

چدن به عنوان یک ماده واکنش پذیر می تواند واکنش های شیمیایی با غذاهای اسیدی بالا مانند شراب یا گوجه فرنگی داشته باشد. علاوه بر این، برخی از غذاها (مانند اسفناج) که روی چدن خالی پخته می شوند سیاه می شوند.

چدن یک ماده تا حدودی شکننده و متخلخل است که به راحتی زنگ می‌زند در نتیجه، نباید آن را به طور ناهموار انداخت یا گرم کرد و معمولاً قبل از استفاده نیاز به چاشنی دارد چاشنی لایه نازکی از چربی اکسید شده روی آهن ایجاد می کند که سطح را از خوردگی می پوشاند و از خوردگی محافظت می کند و از چسبیدن آن جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *