صنایع دستی کپوبافی | بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی در ایران

صنایع دستی کپو و صنعت کپوبافی جزء، دیرینه ترین و قدیمی ترین صنایع ایران در استان خوزستان و شهرستان دزفول می باشد. مردم شهرستان دزفول و اهالی نزدیک در این منطقه از زمان های خیلی دور به بافت کپو مشغول بوده و زیباترین محصولات را برای استفاده همچون تزئینات و … تولید کرده اند. مواد لازم برای صنایع دستی کپوبافی و سبد تریکو بافی، برگ تازه ی درخت خرما و نوعی گیاه به نام کرتک می باشد که تمامی این مواد طبیعی بوده و از خود دزفول و مناطق اطراف آن تهیه می گردد. گیاه کرتک به دلیل خاصیتی که دارد بسیار تمیز و بهداشتی بوده، و از این حیث صنایعی که با آن تولید می شوند هیچ گونه آسیبی در برابر حشرات نخواهند دید.

صنایع دستی کپوبافی | بزرگترین مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی در ایران

آموزش کپو بافی با کاموا

امروزه روش های بافت کپو و سبد حصیری بزرگ با مواد اولیه ای که از ابتدا استفاده می شد کمی متفاوت است. و بعلت وجود نداشتن گیاه کرتک در همه ی نقاط کشور، افراد به آمورش کپو بافی با کاموا روی آورده اند، که البته این صنایع نیز از زیبای خاصی بهره مندند. برای یادگیری این صنابع دستی می توان، به آموزش تصویری کپو بافی، که در سایت های اینترنتی به وفور یافت می شود، روی آورد. همچنین آموزش کپو بافی در دزفول، که مرکز اصلی تولید این صنایع می باشد نیز رواج دارد. کپو بافی با کاموا به دلیل تنوع رنگ بسیار زیاد کامواها، از زیبایی حیرت انگیز و چشم گیری برخوردار می باشد. و میتوان طرح های متنوعی از آن را در بازار مشاهده کرد.

کپو بافی هنر کدام شهر ایران است؟

کپو بافی هنر کدام شهر ایران است؟

کپو بافی جزء صنایع دستی  مناطق جنوبی ایران به خصوص شهر دزفول، واقع در استان خوزستان می باشد. کپو را می توان جزء رایج ترین نوع حصیربافی در مناطق جنوبی محسوب کرد. این هنر که بسیار رواج پیدا کرده و هم اکنون شاهد بافت و تولید آن در سایر اصناف و شهرهای دیگر نیز می باشیم، با مواد بسیار ساده و در دسترس اهالی دزفول، مانند برگ تازه ی درخت خرما و گیاه کرتک تولید می گردد. که البته گیاه کرتک مخصوص منطقه ی دزفول بوده، و امروزه کاموا جایگزین این مواد برای تولید کپو، شده است. برای حفظ و عمر بیشتر این محصولات بهتر است تا آن ها را در جای خشک نگهداری کرد. تنوع در بافت کپو بسیار زیاد است و دلیل آن قابلیت فرم دهی این محصول می باشد.

کارگاه تولیدی کپو بافی

کارگاه تولیدی کپو بافی

از آنجائیکه کپوهای بافته شده در شهر دزفول توسط خانم های اصیل این شهر و مناطق اطراف آن تولید می شوند، این صنعت بسیار زیبا، مشهور گردیده، به حدی که از این حرفه مشاغل بسیار زیادی در بازار ایجاد شده، و اشتغال زایی را از طریق این حرفه به وضوح می توان دید. اساتید بسیار مجرب، فعال و متخصص برای فعالیت در کارگاه های در نظر گرفته شده گماشته شده اند. و در این کارگاه ها، انواع و اقسام بافت کپو در طرح ها و رنگ های مختلف آموزش داده می شود.

قیمت صنایع دستی کپو بافی در بازار ایران

قیمت صنایع دستی کپو بافی در بازار ایرانقیمت کپو در بازار فروش این نوع محصولات متفاوت است. چرا که این محصولات توسط افراد زیادی تولید می گردد، و هر فردی بسته به میزان انرژی، هزینه های صرف کرده برای تولید مواد اولیه آن، و از این قبیل موارد قیمت مخصوص به خود را، برای فروش کپو در نظر گرفته است. عده ای در کارگاه های آموزشی با جدیدترین و متنوع ترین روش های بافت کپو آشنا شده و محصولات خود را در بازار با قیمت های بالاتری عرضه می کنند، و عده ای از افراد بومی منطقه ی دزفول نیز بعنوان سوغات این منطقه کپوهای بافته شده را با قیمت های مناسب تری وارد بازار فروش می کنند.

مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی و کپو بافی

مرکز خرید و فروش انواع صنایع دستی و کپو بافی

 

فروشنده های زیادی، محصولات تولید شده ی خود و دیگران را در سایت های اینترنتی مخصوص کپوهای بافته شده  در معرض دید عموم می گذارند. مراکز خرید و فروش انواع صنایع دستی و کپو بافی در بازار وجود دارد. که نمونه ی بزرگ آن سایت، مرکز فروش عمده ی صنایع دستی است. که انواع متفاوتی از جمله پوشاک سنتی، صنایع دستی زینتی و همچین کپوهای بافته شده در انواع مختلف و… در انبار فروش آن موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *