قلم نی خیزران | شرکت تولید لوازم خوشنویسی

خوشنویسی یکی از دیرینه ترین و زیباترین هنرهای ایران باستان است. برای این هنر زیبا از بازاری به نام قلم نی استفاده می شود. قلم نی از تراش و شکل دادن گیاه نی یا بامبو حاصل میشود. در دوران باستان قلم نی ابزاری بسیار پرکاربرد در نوشتن خصوصا روی پاپیروس به شمار می آمد گرچه قلم پر و تابلو نقاشی ساده هم یکی از انواع ابزارهای نوشتن بود. اگرچه نوک قلم نی دراثر استفاده به مرور زمان دچار اصطحلاک و خرابی می شود و به مدت طولانی نمی شود از آن استفاده کرد ولی آثار پررنگ تر , قوی تر و هنرمندانه تری را از خود بجای میگذارد.

قلم نی دزفولی و قلم نی خیزران از مرغوب ترین و با کیفیت ترین قلم های خوشنویسی به شمار می آیند.نوع دیگری از قلم نی که به نام قلم نی شمال شهرت دارد نوع بی کیفیت تری از قلم نی است که میتواند در اثر فشار دست تاب بردارد و تغییر شکل دهد. قلم نی دزفولی که از کشتزارهای جنوب کشور در مناطق خوزستان و دزفول بهره برداری می شود برای نوشته های ریز و متوسط و قلم نی خیزران برای خوشنویسی ها و نوشته های درشت به کار می رود.

برای تشخیص یک قلم دزفولی اعلا و کاغذ کاهی کیلویی باید دقت کرد که رنگ آن سرخ یا قهوه ای است, گره یا ناصافی در سطح خود ندارد, و کاملا صاف و یک دست با سطح مقطع دایره ای شکل است.طول آن نباید بیش از حد کوتاه یا بلند باشد و همچنین به هنگام تراش دادن قلم دزفولی باید دقت کرد که این قلم باید کاملا صاف شود و دارای اصطحکام قابل قبولی باشد. این قلم در بین خوشنویسان و کارشناسان این رشته به قلم نی استخوانی نیز شهرت دارد.

قلم نی دزفول با کیفیت نه تنها در سراسر کشور بلکه در کشورهای سراسر جهان به عنوان مرغوب ترین قلم خوشنویسی به فروش می رسد.

قلم نی خیزران | شرکت تولید لوازم خوشنویسی

قیمت قلم نی خیزران باکیفیت

قیمت قلم نی خیزران باکیفیت

قیمت وسایل خوشنویسی به نسبت هنر ارزشمند و زیبایی که خلق میشود بسیار مناسب و اقتصادی است.

به هنگام خرید قلم نی ممکن است با انواع قیمت ها مواجه شوید و طبیعی است قیمت قلم خیزران با کیفیت کمی متفاوت نسبت به سایر قلم های بی کیفیت در بازار ارائه شده باشد.

با اندکی جستجو در صفحات مختلف فروش قلم نی  می توانید به صورت نسبی از قیمت های معقول این قلم به صورت تکی یا بسته های چندتایی اطمینان حاصل کنید.

مشخصات انواع قلم نی خیزران

مشخصات انواع قلم نی خیزرانقلم بامبو یکی از انواع قلم خیزران می باشد که از استحکامی بالا برخوردار است و برای نوشتن انواع خط های کتابت, مشقی و چلیپا مناسب است.

قلم های خیزران بصورت کلی یا گرد هستند و یا شیاری باز دارند یا باریک هستند. این قلم ها در رنگ ها و قطرهای متنوع ساخته می شوند و ممکن است دارای رنگ طبیعی خود نباشند.

فروش قلم نی خوشنویسی

فروش قلم نی خوشنویسی

آموزش خوشنویسی با قلم نی از گذشته تا کنون یکی از هنرهای مورد توجه اهل هنر بوده است و از این رو فروش قلم نی خوشنویسی در سراسر کشور فعال است.

به هنگام خرید قلم نی خوشنویسی باید نهایت دقت را در انتخاب یک قلم نی مرغوب و با کیفیت کرد. اندازه آن بهتر است در حدود یک وجب از دست کاتب باشد, ناخن به راحتی داخل آن فرو نرود و همچنین پوست آن در نهایت سرخی و داخل آن در نهایت سفیدی باشد.

خرید اینترنتی قلم نی خیزران

خرید اینترنتی قلم نی خیزران

در بازار کنونی فروش ابزار و نیازمندی های مردم به صورت اینترنتی و بدون نیاز به صرف هزینه رفت و آمد به راحتی فراهم شده است و قلم نی و سایر ابزار خوشنویسی از این مسئله مستثنی نبوده است.

فروشگاه های اینترنتی مختلفی بصورت تک و عمده امکان خرید اینترنتی آسان قلم خوشنویسی را برای مشتریان این هنر به راحتی فراهم کرده است.

قلم تراش, عزیزی هنر, شاپ تحریر و … از نمونه های فروشگاه های اینترنتی ارائه کننده محصولات خوشنویسی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *