متولد شدن سگ

انسان ها نقش عمده ای در ایجاد سگ پاکوتاه هایی داشته اند که نیازهای متمایز اجتماعی را برآورده می کنند. از طریق ابتدایی ترین شکل مهندسی ژنتیک، سگ ها برای برجسته کردن غرایز که از اولین برخورد آنها با انسان مشهود بود، پرورش یافتند اگرچه جزئیات در مورد تکامل سگ ها نامشخص است، اولین سگ ها شکارچیانی با حواس بینایی و بویایی قوی بودند انسانها این غرایز را توسعه دادند و به محض ظهور نیاز یا تمایل، نژادهای جدیدی ایجاد کردند.

قیمت سگ جیبی ها در نقاط مختلف جهان به طور متفاوتی مورد توجه قرار می گیرند. ویژگی های وفاداری، دوستی، محافظت و محبت باعث شده است که سگ ها جایگاه مهمی در جامعه غربی داشته باشند و در ایالات متحده و اروپا مراقبت و غذا دادن به سگ ها به یک تجارت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

تمدن غرب به رابطه انسان و سگ اهمیت زیادی داده است، اما در برخی از کشورهای در حال توسعه و در بسیاری از مناطق آسیا، سگ ها به یک اندازه احترام قائل نیستند. در برخی مناطق جهان از سگ ها به عنوان نگهبان یا جانوران بار و یا حتی برای غذا استفاده می شود، در حالی که در ایالات متحده و اروپا از سگ ها محافظت و تحسین می شود در مصر باستان در زمان فراعنه، سگ ها مقدس شمرده می شدند.

سرویس آرکوپال، دیرینه شناسان و باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که حدود 60 میلیون سال پیش یک پستاندار کوچک، بیشتر شبیه راسو، در محیطی که اکنون بخشی از آسیا است، زندگی می کرده است. این تیره نامیده می شود، تیره ای که اجداد حیواناتی شد که امروزه به عنوان سگ سانان شناخته می شوند: سگ، شغال، گرگ و روباه. میاسیس فرزندان مستقیمی به جا نگذاشت، اما سگ‌های سگ‌مانند از آن تکامل یافتند.

 ارکوپال جدید،حدود 30 تا 40 میلیون سال پیش میاسیس به اولین سگ واقعی – یعنی سینودیکتیس – تبدیل شد. این حیوانی با جثه متوسط، بلندتر از قدش بود، با دمی بلند و کتی نسبتاً براق. در طول هزاره دو شاخه ایجاد کرد، یکی در آفریقا و دیگری در اوراسیا. شاخه اوراسیا تومارکتوس نام داشت و زاده گرگ، سگ و روباه است.

  • منابع:
    1. dog

  • تبلیغات: 
  1. تفاوت چرم طبیعی با مصنوعی
  2. چراغ قوه ابزاری جهت روشنایی بیشتر
  3. 5 راز موفقیت از زبان ثروتمندان
  4. خرید شکر قهوه ای ارگانیک روبینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *