چای سبز جهان موجب مسمومیت یک کودک 6 ساله شد

چای سبز جهان حاوی کافئین است، اما به طور کلی در مقایسه با قهوه غلظت کمتری دارد یک فنجان چای به طور متوسط ​​حاوی 50 میلی گرم کافئین است در حالی که قهوه حاوی 100 میلی گرم کافئین است.

برای جلوگیری از اثرات نامطلوب کافئین، مصرف چای خود را به بیش از 3 تا 4 فنجان در روز محدود کنید.

با توجه به محتوای کافئین موجود در چای، افراد مبتلا به بی خوابی، زخم معده، فشار خون بالا، بیماری قلبی یا بی اختیاری باید مصرف چای خود را محدود کنند برخی از داروها ممکن است با چای تداخل داشته باشند. اگر دارو مصرف می کنید، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

همچنین برای افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن توصیه می شود که چای را بین وعده های غذایی به جای در طول وعده های غذایی مصرف کنند زیرا چای حاوی تانن است (موادی که می توانند جذب آهن را مهار کنند).

انواع چای بنوشید زیرا حاوی خواص آنتی اکسیدانی مختلفی هستند که ممکن است برای سلامتی مفید باشند.
برای نوشیدنی سالم‌تر، چای‌هایی را انتخاب کنید که شیرین نشده یا با شکر کمتر شیرین شده باشند.
مانند تمام غذاها و نوشیدنی ها، چای باید در حد اعتدال (3 تا 4 فنجان در روز) مصرف شود.
برنامه HealthHub را در Google Play یا Apple Store دانلود کنید تا به توصیه‌های سلامت و تندرستی بیشتری در دسترس شما باشد.

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است و تاریخچه آن به هزاران سال قبل باز می گردد اولین اشارات به نوشیدن چای در حدود 2737 قبل از میلاد بوده و از چین سرچشمه گرفته است، جایی که افسانه ها حاکی از آن است که چند برگ از گیاه Camellia Sinensis در فنجان آب گرم امپراتور Shen Nung افتاد.

او از طعم عالی و خواص دارویی این نوشیدنی شگفت زده شد و در نتیجه چای متولد شد.

مواد دیگری مانند زنجبیل، پرتقال و نعناع در سال‌های بعد به آن اضافه شد و سبک‌های مختلفی از آماده‌سازی برای تولید چای تیره‌تر از سفید تا سبز و سیاه ظاهر شد.

آنچه به دنبال آن بود جهانی شدن چای بود که در تبت، ژاپن، اروپا، هند، روسیه و آمریکای شمالی رایج شد امروزه، چای همچنان محبوب است و در حال حاضر به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان دارای فواید سلامتی بسیاری شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *