کنجد خام در بازار که حس بینایی یک پیرمرد را به او برگرداند

گیاه کنجد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان از جمله آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی می روید مردم آن را برای دانه‌های خوراکی‌اش می‌کارند، که افزودنی‌های محبوب بسیاری از غذاها در سراسر جهان است.

گیاه کنجد، Sesamum indicum، دانه هایی تولید می کند که حاوی پروتئین، فیبر و چربی های سالم هستند کنجد خام در بازار همچنین کلسیم، ویتامین های گروه B، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

مردم می توانند دانه های کنجد را همانطور که هستند بخورند، آن را به عنوان یک ماده غذایی به وعده های غذایی اضافه کنند یا از روغن دانه کنجد در پخت و پز استفاده کنند.

تاهینی که مردم برای تهیه هوموس و سایر غذاها از آن استفاده می کنند، خمیری است که از دانه کنجد تهیه می شود.

در این مقاله، ما به فواید و خطرات بالقوه دانه کنجد برای سلامتی نگاه می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه افراد می توانند آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

دانه های کنجد منبع خوبی از پروتئین هستند یک قاشق غذاخوری یا 9 گرم (گرم) دانه کنجد حاوی 1.60 گرم پروتئین است یک قاشق غذاخوری یا 15 گرم تاهین، 2.55 گرم پروتئین فراهم می کند.

پروتئین به استخوان، ماهیچه و بافت بدن کمک می کند سالم بمانند نقش کلیدی در رشد دارد در اینجا با سایر منابع خوب پروتئین آشنا شوید.

دانه های کنجد منبع خوبی از کلسیم هستند یک قاشق غذاخوری دانه کنجد 87.80 میلی گرم (میلی گرم) کلسیم دارد یک قاشق غذاخوری تاهینی حاوی 63.90 میلی گرم از این ماده معدنی است.

مؤسسه ملی سلامت (NIH) مصرف روزانه 1000 میلی گرم کلسیم را برای افراد 19 سال و بالاتر توصیه می کند زنان بالای 51 سال و مردان بالای 71 سال به 1200 میلی گرم نیاز دارند، در حالی که افراد 14 تا 18 سال به 1300 میلی گرم در روز نیاز دارند.

کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای حمایت از سلامت و عملکرد موارد زیر است:

ماهیچه ها
هورمون ها
رگ های خونی
اعصاب
سیگنال دهی سلولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *