استفاده از ارده اردکان در تهیه ماست

مطالعات حیوانی و انسانی نشان می دهد که مصرف ارده اردکان ممکن است میزان کلی فعالیت آنتی اکسیدانی را در خون شما افزایش دهد لیگنان های موجود در ارده کنجد به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند یک واکنش شیمیایی که ممکن است به سلول های شما آسیب برساند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را افزایش دهد.
بعلاوه، دانه های کنجد حاوی نوعی ویتامین E به نام گاما توکوفرول است، آنتی اکسیدانی که ممکن است به ویژه در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.
ارده کنجد منبع خوبی از چندین ماده مغذی حیاتی برای سیستم ایمنی بدن شما هستند، از جمله روی، سلنیوم، مس، آهن، ویتامین B6 و ویتامین.
به عنوان مثال، بدن شما برای توسعه و فعال کردن گلبول های سفید خاصی که میکروب های مهاجم را شناسایی کرده و به آنها حمله می کنند، به روی نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید که حتی کمبود خفیف تا متوسط روی می تواند فعالیت سیستم ایمنی را مختل کندارده کنجد حدود 20 درصد از RDI را برای روی در یک وعده 3 قاشق غذاخوری (30 گرم) تامین می کند.
استئوآرتریت شایع ترین علت درد مفاصل است و اغلب زانوها را درگیر می کند عوامل متعددی ممکن است در آرتریت نقش داشته باشند، از جمله التهاب و آسیب اکسیداتیو به غضروفی که مفاصل را بالشتک می‌کند.
کنجد، ترکیبی در ارده های کنجد، دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که ممکن است از غضروف شما محافظت کند.
در یک مطالعه 2 ماهه، افراد مبتلا به آرتریت زانو روزانه 5 قاشق غذاخوری (40 گرم) پودر ارده کنجد را در کنار درمان دارویی مصرف کردند آنها 63 درصد کاهش درد زانو را تجربه کردند در حالی که تنها 22 درصد کاهش درد زانو را برای گروهی که به تنهایی درمان می کردند، تجربه کردند.
علاوه بر این، گروه ارده کنجد در مقایسه با گروه کنترل بهبود بیشتری در یک تست تحرک ساده و کاهش بیشتر در برخی از نشانگرهای التهابی نشان داد ارده کنجد منبع خوبی از سلنیوم هستند و 18 درصد از RDI را هم در دانه‌های بدون پوست و هم در دانه‌های پوست کنده تامین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *