شیلنگ آب 3/4 که موجب آتش سوزی بزرگترین ساختمان در تهران شد

شیلنگ آب 3/4 لوله های توخالی هستند که امکان هدایت جریان سیالات از منبع به مقصد را فراهم می کنند بسیاری از مردم شیلنگ باغچه ای را که برای آبیاری گیاهان و چمن های اطراف خانه استفاده می شود، رایج ترین نوع شلنگ آب می دانند.

در حالی که این نوع شلنگ ها مطمئناً محبوب هستند، چند مدل دیگر نیز وجود دارند که در فرآیند تولید و همچنین در پیشگیری از آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند.

یک شیلنگ آب پایه از یک بدنه استوانه ای تشکیل شده است که تا حدودی انعطاف پذیر است در طراحی بیشتر این شیلنگ ها از مواد مختلفی استفاده شده است که امروزه نایلون، پلی اورتان و انواع لاستیک های مصنوعی رایج ترین آنها هستند.

با این حال، هنوز تعدادی شیلنگ وجود دارد که با لاستیک طبیعی ساخته می شوند برخی از طرح‌ها همچنین مستلزم استفاده از رشته‌های فلزی تعبیه‌شده در مواد هستند که به شلنگ استحکام بیشتری می‌دهند و در عین حال ماهیت انعطاف‌پذیری دستگاه را به خطر نمی‌اندازند.

مردی که چمن ها را می کند
در کنار طراحی استوانه ای رایج، برخی از اشکال شلنگ آب به گونه ای طراحی شده اند که در صورت عدم استفاده، صاف باشند شیلنگ هایی که به عنوان بخشی از تجهیزات آتش نشانی استفاده می شوند نمونه خوبی هستند.

بدنه این شیلنگ‌ها که اغلب با مخلوط‌های نایلونی تقویت‌شده ساخته می‌شوند، به راحتی می‌شوند و در صورت عدم استفاده، ذخیره می‌شوند، اما هنگامی که آب از میان آنها هدایت می‌شود، فوراً به ظرفیت کامل خود منبسط می‌شوند.

یافتن انواع مختلف شلنگ آب در شرایط تولید غیرعادی نیست این شیلنگ ها اغلب قادرند مقادیر زیادی آب یا مایعات دیگر را در هر زمان معین به دست دهند.

ماهیت عملکرد آنها، تجهیز شیلنگ را با ویژگی های ایمنی که بالاتر و فراتر از آنچه در شیلنگ های باغچه رایج است، ضروری می کند اغلب، یک شیلنگ آب با استحکام صنعتی دارای کوپلینگ شیلنگ بادوام، دریچه های فشار، و شیرهای قطع کننده دستی است که امکان قطع جریان سیال را در مواقع ضروری و در صورت لزوم ممکن می سازد.

این شیلنگ‌های هیدرولیک ممکن است آب یا مایعات دیگر را با هر دمایی حمل کنند، که آنها را برای استفاده در انواع مختلف کارخانه‌های تولیدی ایده‌آل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *